:o)

Bizim Ev'in Güncesi

Necmi Mürsel Metin

Daisypath Happy Birthday tickers

Hatice Nur Metin

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

30 Kasım 2009 Pazartesi

Malkara'da Bayram

Bayramın 3. günü Malkara'da
Büyük dedelere, teyzelere ve dayılara gidiyoruz.

Uzun yolu muzipliklerle kısaltmaya çalışıyoruz. Tabi Cemil babamızın dikkatini dağıtmayarak... desem deee, Hatice Nur'un uykusunu dağıtmışız malesef!

İnilti dolu, kafa şişirici bir gün geçireceğimiz hiç kimsenin aklına gelmemişti :o((Çocuklara defalarca Necmi dedelerin Hac'da olduklarını uçakla çoook uzaklara gittiklerini anlatmaya çalıştık, lakin onların evinde olmamız sebebiyle her zil çaldığında "Necmi dede geldiii" umutlarıyla kapılara koştular, sonuç nafileydi elbet :o( Büyük dedemiz ve büyük ananemizle :oD

Bayram Süprizleri...

Hacer teyze ve Dursun eniştemiz hepimiz için süprizler düşünmüşler,
Necmi Mürsel kafasını kaldıramadığı kepçe takımı süprizleriyle oynuyor...
Hatice Nur'un bu yapay gülüşü, daha çok annesinin hoşuna giden kafkas bebek yüzünden :oD
ama napıyım, zaten eniştem alırken benim de oynayacağımı tahmin ederek almış :o)) Bunlar da hediyeye gark olanlar, Baran'ın süprizi de galatasaraylı saatiydi...
Aşçı dayılarda tanıştığımız Eyşan hanım, bakar mısınız güzelliğee... Eyşan oğlumuza ben Eyşan'a hasta oldum :oD
Barakellah, Allah nazardan saklasın ins... mas!

Kurban Bayramı

Silivri'de yoğun sis olmasına rağmen
arefe gecesi İstanbul'a geçtik...

Bayram sabahı ise annecim babacığımın kanatları altında ailece bayram masasındayız..

Not: Resmi çeken Hacer ablam. Kendini sakınsa da, ismini saklayamaycaak :oP

Hüseyin dede kurbana yetişmek istese de bu son poz ısrarlarımıza lokmalarıyla iştirak etti :oD canım babacııım...

Cuma namazından ve yediğimiz kurbanlardan sonra bilek güreşi derbisi yaptık, yine galip dedeydi :o((
ne varsa eski topraklarda var, yenisinden hayr yok :oD
Yeğen Hüseyin'in bileklerini kimse zorlamadı, onun rakibi yokki!! o herkesi tek bilekle geçer:oD
canım yeğenim, kurban işlemlerine giderken...

26 Kasım 2009 Perşembe

ve nihayet...

Çocuklar çocuk görebildi :oD Koca hafta eve tıkılınca nasıl kudurcaklarını şaşırdılar. Aldılar ellerine tabureleri doyasıya coştular. şişşştt! Şımarmayın bakıyım!!!
Memur eylemine katılan Arzu öğretmenimiz bunlarin 6 ile çarpılmış halini nasıl idare ediyo, şaştık kaldık :o((
Burada zincirleme cuf cuf kazası canlandırılıyoo :oD
Önce kendileri car's oldu, sonra arabaları olduğu akıllarına geldi. Evde mekanik tekerlek sesinden durulmuyorduuu :o((
Öğleden sonra İkizler'de buluşma oldu, bizde evdeki malzemelerle pide yaptık ikindi çayına, afiyetle yedik yumurcakların bizzat çırptığı tarçınlı kekin yanında :oB

Bir Garip Grip

Gribal bir haftayı da böyle noktaladık. Salgının en kötü yanı evdeki kimsenin korunamamasıydı. Babamız da dahil once Necmi Mürsel sonra anne Shukuby, sonra Hatice Nur ve son olarak Cemil baba... hepimiz sırayla gribin butun zorlu aşamalarında geçtik. Öksürüğü hala geciremedik o da ayrı bi mevzu!
Hastalık salgın olunca ne kimseye gidebildik, ne de kimseyi eve çağırabildik. oturduk bol bol örgü dokuduk bol bol börek yogurduk :oD Yukaridakiler kar maskeleri. Hem şapka hem atkı aynı başlıkta, cocuklar için cok rahat, actı attı derdine son :oD börek ise tek yufkadan yapiliyo, yeni tatlar da kesfetmis olduk bu arada, kalan tek yufkaları artik bu lezzete cevircem, bayildim tadinaa :oP
Önce tek yufkayi kabın içine yayıyoruz sonra haşlayıp sotelediğimiz patatesleri içine dolduruyoruz. Kenarlarından sarkan yufkalari da ustune toplayip firinliyoruz. Köstebeğin börek versiyonu sanki :o?

19 Kasım 2009 Perşembe

18 Kasım 2009 Çarşamba

Hadi bakalım dişçiye!

demek, bi de bizimkileri mutlu eder sanırız :o))
Haftasonu Cemil babamızın muayenehanesine de yolumuz düştü,
Yumurcaklar ortamın sakinliğini fırsat bilip dilediğince koşup eğlendiler. Necmi Mürsel yorgunluğunu masaj koltuğunda atarken :o)) şımarık seniii!!!

Pazar ve sonrası...

Ne güzel bir gündü aslında, taki işlerden çok kendimin bittiğini fark edene kadar :o((

Pazar günü özel bir üniv'de hazırlanan yemek kermesine mamalar hazırlamaya çalıştım. Tatlı olarak frambuazlı tart, tuzlu olarak patatesli rulo börek yapmıştım. Tabi bu etkinliğin pazara denk gelmesi diğer işlerimi erteleyebilirim lüksünü getirmedi malesef! Sorun değil diye düşünmüştüm o an, ne vardı sanki, daha erken kalkıp hepsini bi sıraya koyabilirdim. yani?!

Sabah dörtten akşam beşe kadar yemek yeme ve yedirme, namaz arası dışında full mutfakta! Bir yandan çocukların istekleri menüleri bi yandan cemil babamızın yemek siparişleri vs.Kahvaltımıza kalan ekmeklerden pizza yaptım. Ailemin ve dostlarımın sık sık tattıkları bi pizza bu, yoğurtlu domatesli biber çesitleriyle, zeytin yumurta maydanoz ve salamlı hem besleyici hem de lezzetli pizzamız...

Öğle yoğurtlu tavuk corbası, akşam karnıyarık ve pilav...
gel de yemeğe ayırdığın zamana acıma!
koca gün ye bunu pisir bunu...
Sonrası?
sonrası malum işte.
nane limon kabuğu,
bir tutam zencefil
ha ha hapşuuuu!!!

10 Kasım 2009 Salı

B.E.Ö "2"

Büyüyorum, eğleniyorum, öğreniyorum ikiiii...
Çocukları davranış kurallarına adapte etme yöntemi
Bunun için evimizde küçük çaplı yeni düzenlemeler yaptık...
Kendi askılıklarına ve kendi havlularına kolayca ulaşıp kullanabilecekleri duruma getirdik.
Yumurcakların özgür alanları arttıkça neşeleri de artıyoo :oD
Amman bozulmasın ins...

1. Geleneksel Ordu Tatları

Sitemizdeki Ordu'lu komşularımızla düzenlediğimiz pazar günü çayı ve ikramları...
Malzemelerimiz:
Tuzu alınmış, dilimlenmiş fasülye turşusu,
Yoğrulmuş mısır unu
Kuru yufkaaa!
Gelelim menümüze... :oD
Fasülye turşusu kavurması,
özel kapak spatulasıyla pişirilmiş mısır ekmeği
ve yine aynı yöntemle kızartılmış yufka böreğiii :oB
mis misss!!!
Emeği geçenlerden mevlam gani gani razı olsun!

7 Kasım 2009 Cumartesi

Yumurcaklar Mutfakta

Pazar günü Cemil babamızın Malkara'da işi vardı.
Arabada yer olmadığı için biz gidememiştik.
Ama yumurcak ekibi olarak büyükdede ve büyükananemize bi süpriz yapıp gönderelim istedik.
ve sıvadık kolları girdik mutfağa...
Önce muffin'leri çırpıp koyduk fırına,
o pişirken ıspanaklı böreğimizi hazırladık sıraya...
Bi elin nesi var iki elin sesi var...
dense de, bizim evdeki el sayısı arttıkça sesten başka bi şey çıkmıyor :oD
Aksine daha da zorlaşıyor...
Ama ortaya çıkan eserde herkesin tuzunun olduğunu bilmek de ayrı bi mutluluk veriyor :oD

5 Kasım 2009 Perşembe

Büyüyorum, Eğleniyorum, Öğreniyorum

Kısacası BEO!
Okul öncesi çocukları olan anne babaların yeni yeni aşina olduğu bir sistem.
Bizde bugün bu sisteme göre yani montessori eğitim anlayışına göre karışık oyuncaklarımızı gruplara ayırdık. Legolar, arabalar, küçük bebekler gibi.
Bazen de evin malzemeleriyle uygulamayı düşünüyoruz. Ayrı ayrı odalara ait eşya veya objeleri bir kutuda toplayıp ait olduğu odalara yerleştirerek çocuklara, kategorilendirme veya sınıflandırma yetisini kazandırmada eğlenceli BEO'lar üretmek gibi...
Lisedeki tarih hocamız Sn: Harun Reşit Bekiroğlu hep şunu bilir, şunu söylerdi.
Erkek kadın eşit değil denktir derdi. Olayı matematiksel yorumlardı. Onu şu anki anneliğimle öyle iyi anlıyorum ki.. Burada dile getirmem bile en büyük kanıtı zaten.
Erkek çocukların kız çocuklarına göre ince kas hareketleri daha geç olgunlaşıyor. Nedenini ve işin inceliğini daha araştıramadım ama iki çocuğumun gelişimlerinden çıkardığım en net sonuç böyle diyebilirim.
Oyun hamuru şekillendirmelerimizde Necmi Mürsel'e hep uyarı çekmek zorunda kalıyorum. Oğlum hafif bas ve yuvarla vs. Hatice Nur ise daha yumuşak dokunuşlarla oynuyor. Bu sanırım kendi gibi küçük ve ince kaslarına olan hakimiyetini gösteriyor.
Necmi bu haftasonu okuldan gelirken gözlem-gelişim dosyasını getirmişti.
Nüfus ve ilk gelişim bilgileri gibi bizim doldurmamız gereken yerler varmış.
Öyle detaylı sorular vardı ki, çocukların hikayelerini not aldığım defterime başvurmak zorunda kaldım.
Bilgileri eklerken içimden iyi ki bu anıları yazmışım dediğim öyle güzel günlerimizi okudum ki, buraya yazmakla bitmez tabi. Necmi'nin ilk tepkileri, ilk kelimeleri, ilk vukuatları, ilk diş, ilk çiş :o)) daha nelerrr neleer...
Editör notu: Hatice Nur alınmasın, onun bilgileri de ihmal edilmedi :oD

2 Kasım 2009 Pazartesi

ve Kutlama ZamanııIIII !

Solucan sekerler kapisanin elinde kaldi hesabi herkesin ilgi odağındaydı. Durum o kadar abartılıydı ki bazilari ayni solucani yediklerini bile fark etmedi :oD
Çekirdek Ailemiz
Çekirdek Grubumuz :oD
Babacim çekirdekten hoşlanmaz,
hmm ne desem onun için acaba :o?
Super çekirdekimiz :oD

ve Hatice Nur artık 2 YaŞınDAaaa!

Önce hazırlıklar tabi:
mesela menü: masa büyüğümüz sevgili babacım tavuksuz bi gün geçiremeyeceği için fırında tavuklu bi açılış menüsü oldu :o))
zeytinyağlı barbunya, elmalı kurabiye, zeytinyağlı sarma, kabak tatlısı, ıspanaklı börek, muffinler ve eğlenceli atıştırmalıklarrr ;oD
Necmi Mürsel'in gündemi hala korsanla meşgul olduğu için ona ve arkadaşlarına supriz maskeler yaptim. Hanımkızlara daaa prenses tacııı...
Küçüklere yine birer hediye suprizimizde oldu. buyukler aglamasin diye onlara da mudavimi olduklari kitaplarda kullanmalari icin ayraclar ve balonlar hazirladik :oD
Sanirim kimse aglamadi,
ama aglayan olursa diye sekerlerimiz de hazirdi :oP
Related Posts with Thumbnails